命短し歩けよわたし

日々のことを綴っていきます

【HoloLens奮闘記 02~】英訳メモ

ここは英語全然できない葛子が残した英訳メモです。

間違っていたらおしえてほしいです…。

次々更新していきます

 

【Holorens奮闘記 02】

□Apply HoloLens Scene Settings内の訳

 

・Add the Mixed Reality Camera prefab

 The prefab comes preset with all the compornents and options for automatically handling Occluded and Transparent Mixed Reality Applications.

ーMRカメラプレハブを追加します
プレハブには、透明なMRアプリケーションを自動的に遮断処理するためのすべてのコンポーネントとオプションがプリセットされています。

 

・Move Camera to origin

 Moves the main camera to the world origin of the scene (0,0,0).

 Note:When a MR application starts,the users head is the center of the world.By not having your Main camerobjects not a centered at the world origin (0.0.0) will result in GameObjects not appearing where they ayou havere expected.This option should remain checked unless you have alternative methods that exploctly deal with any apparent offset.

ー座標を原点に移動させる

  メインカメラをワールド座標の原点へ移動させる。

 メモ:MRアプリケーションを起動すると、ユーザーの頭部が世界座標の中心になります。メインカメラのオブジェクトを世界座標(0.0.0)の中心に置かないと、エームオブジェクトが期待した場所に表示されなくなります。このオプションは、見かけ上のオフセットを利用する別の方法がない限り、チェックしたままにしておきましょう。

 

・Add the Input Manager Prefab

 Add the MR Camera Prefab to the scene.

 The prefab comes preset with all the components and options for automatically handing Occluded and Transparent MR applications.

ー入力管理のプレハブを追加

 シーン上にMRカメラプレハブを追加します。

 プレハブには、MRアプリケーションを自動的に遮断/透過処理を行うためのすべてのコンポーネントとオプションがプリセットされています。

 

・Add the default Cursor prefab

 Add the default Cursor prefab to the scene.

 The prefab comes preset with all the components and options for automatically handling cursor animations for MR applications.

ーデフォルトのカーソルプレハブを追加

 シーンにデフォルトのカーソルプレハブを追加します。

 プレハブには、MRアプリケーションのカーソルアニメーションを自動的に処理するためのすべてのコンポーネントとオプションがプリセットされています。

 

・Update World Space Canvases
 Update all the World Space Canvases in the scene to use the Focus Managers UI Raycast Camera as its default event camera.

 Note:This also add a Canvas Helper script to the canvas to aid in the scene transitions and instances where the camera does not initially exist in the same scene as the canvas.

ー世界の空間キャンバスを更新

 シーン内のすべてのワールドスペースキャンバスを更新して、デフォルトのイベントカメラとしてFocus Manager UI Raycast Cameraを使用します。

 メモ:これは、キャンバスにキャンバスヘルパースクリプトを追加して、キャンバスと同じシーンにカメラが最初に存在しない場面遷移やインスタンスを助けるためのものです。

 

※Rayってなに?って方は以下を見てみてください。

 

 

・Add the Special Mapping prefab

 The Prefab comes preset with the components and options for bringing spatial   mapping into your Hololens application.

スペシャマッピングプレハブの追加

 このPrefabには、Holorensアプリケーションに空間マッピングを行うためのコンポーネントとオプションがあらかじめ用意されています。